Followers KU

Sunday, 29 April 2012

Lagu aku anak kampung-Jimmy palikat



Lirik Lagu Tanak Kampung (Versi Melayu) -Jimmy Palikat

Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan
Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli kuli sahaja memang tidak padan
Cantik ba kau itu banyak yg tergoda
Lagi orang kaya

Chorus

Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada ada pun bapa punya
Apalagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta
Aku lepaskan kau
sama orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna

(ulang Chorus)

6 comments:

  1. Replies
    1. memang..sekarang ni lagu ni mmg tgh top..

      Delete
  2. best gak lagu ni..mula2 dengar tak berapa suka..tapi bila sendiri dah jadi dj dan terpaksa pasang lagu yg orang mintak ni,jadi best pulak lagu anak kampung ni.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke jd dj.dj kat radio mn?mula2 sy dengar dr kumpulan zero kat raja lawak 6 baru-baru ni.

      Delete
  3. Sedap lagu 'Anak Kampung' nyanyian Jimmy ini. Jimmy dan kumpulan One Nation ada buat kolabrasi memberikan nafas baru kepada lagu 'Anak Kampung'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul.sy pon ada dengar lagu tu.

      Delete